7 tipp télre az egészségedért

Ne rohanj egyből az orvoshoz, a házi praktikák is segíthetnek.

1. Kapj fel egy bögre forró puncsot.

Főzd meg a kedvenc gyógyteádat, dobj bele egy rúd fahéjt, citromot és egy kanálnyi mézet. Keverd össze, majd jöhet a titkos hozzávaló, löttyints bele egy kevéske whiskyt vagy bourbont. Csavard be magad egy puha és meleg takaróba, fészkelődj be a kanapéra és idd meg a teádat. Ez majd segít a leterheltségen és fáradtságon.

2. Aludj nedves zokniban.

Ez elsőre nevetséges ötletnek tűnik, de a vizes zokni segíthet levinni a lázat. Beindítja a láb vérkeringését, ezáltal enyhíti a láb fáradtságát. Először melegítsd fel a lábadat, majd húzd fel rá a langyos vízbe merített pamutzoknid. Húzz egy pár szárazat a nedves zoknikra és irány aludni. Mire felébredsz a zoknid száraz lesz és jobban érzed majd magad.

3. Öblögetés sós vízzel.

 

A meleg sós víz feloldja a nyálkát, enyhíti a torokfájást és leküzdi a baktériumokat fertőtlenítő hatása révén. Ezt akkor is végezheted ha nem vagy rosszul, a betegség megelőzésének érdekében.

 

4. Wick Vaporub kenőcs.

 

A mellkasod helyett tegyél egy kicsit az orrod alá ebből a mentolos kenőcsből. Segít lélegezni ha eldugult az orrod és segít a zsebkendő által kidörzsölt bőrön is.

 

5. Kényeztető forró zuhany.

Köztudott tény, hogy a forró gőz kitágítja a pórusokat és segít az arc-és orrüreg kitisztításában. A forró víz nyugtató hatással van a fáradt izmokra. Ha nem szeretnél hosszú ideig a zuhany alatt állni, akkor egy törülközővel leborított forró tál víz felé hajthatod a fejed.

6. Bőséges vitaminbevitel.

Télen szervezetünk vitaminraktárai megcsappanhatnak a friss zöldség, gyümölcs és napfény hiányának következményeképpen. Fontos hogy elegendő C-vitamint vigyünk be szervezetünkbe, ugyanis ez nagy hatással van energiakészletünkre. Törekedjünk az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásra.

 

7. Tarts magasra a fejed.

Nátha esetén segít az arc- és orrüregekből eltávolítani a nyálkát és folyadékot, megfelelő irányba terelve azokat.

 

Forrás: http://www.viralnova.com/

loading...

8 tipp a vitaminpótláshoz

Már megkezdődött a tavasz és téli hideg után sem szabad megfeledkezni a vitaminpótlásról. Hideg időben az immunrendszerünknek még nagyobb támasz kell, mint máskor. Megfelelő táplálkozással sokat tehetünk egészségünk megőrzéséért.

 

1. Készítsünk minél több friss zöldségből készült ételt. Célravezető mindig szezonális fajtákból válogatni. Ilyen például a zeller, cékla, retek, sárgarépa, káposztafélék és a hagyma.

2. A bio csírák is nagyon egészségesek ilyenkor. Ezeket otthon tudjuk termeszteni speciális csíráztatóban. Napi pár perc ráfordítással tehetünk szert az egyik legolcsóbb és minőségileg is kiváló ételre. A csírákat belerakhatjuk szendvicsekbe, salátákba is.

3. Csipkebogyó teával növelhető a napi C-vitamin bevitel.

4.Hűvös időben rengeteg teát fogyaszt az ember. Teánkat lehetőleg ízesítsük friss citrommal és mézzel. Az ízesítőket lehetőleg akkor rakjuk bele a teába, ha már kissé kihűlt, mert így nem károsítja a vitamintartalmát.

5. Natúr olajos magvak és diófélék rendszeres fogyasztásával növelhetjük a szervezet B-és E-vitamin háztartását, továbbá értékes telítetlen zsírsavakat is bevihetünk a szervezetbe. Ezek mellé ajánlatos kellő mennyiségű folyadékot is bevinni a szervezetbe.

6. Magas rosttartalmuk, vitamin és ásványi anyag tartalmuk miatt a teljes kiőrlésű pékáruk ilyenkor jobb választásnak bizonyulnak a fehér, finomított fajtákkal szemben. Ezekhez is mindig ajánlott a kellő mennyiségű folyadék.

7. Fogyasszunk minél több natúr, cukormentes zöldség és gyümölcsleveket, turmixokat.

8. Ha nincsen sok időd és elég figyelmed a vitamindús táplálkozásra, segítsd a szervezeted étrend kiegészítőkkel, ezek közül is a természetes eredetűeket. Például lassabb felszívódású C-vitamin, multivitamin készítmények vagy béta-glükán.

 

 

loading...