8 tipp a vitaminpótláshoz

Már megkezdődött a tavasz és téli hideg után sem szabad megfeledkezni a vitaminpótlásról. Hideg időben az immunrendszerünknek még nagyobb támasz kell, mint máskor. Megfelelő táplálkozással sokat tehetünk egészségünk megőrzéséért.

 

1. Készítsünk minél több friss zöldségből készült ételt. Célravezető mindig szezonális fajtákból válogatni. Ilyen például a zeller, cékla, retek, sárgarépa, káposztafélék és a hagyma.

2. A bio csírák is nagyon egészségesek ilyenkor. Ezeket otthon tudjuk termeszteni speciális csíráztatóban. Napi pár perc ráfordítással tehetünk szert az egyik legolcsóbb és minőségileg is kiváló ételre. A csírákat belerakhatjuk szendvicsekbe, salátákba is.

3. Csipkebogyó teával növelhető a napi C-vitamin bevitel.

4.Hűvös időben rengeteg teát fogyaszt az ember. Teánkat lehetőleg ízesítsük friss citrommal és mézzel. Az ízesítőket lehetőleg akkor rakjuk bele a teába, ha már kissé kihűlt, mert így nem károsítja a vitamintartalmát.

5. Natúr olajos magvak és diófélék rendszeres fogyasztásával növelhetjük a szervezet B-és E-vitamin háztartását, továbbá értékes telítetlen zsírsavakat is bevihetünk a szervezetbe. Ezek mellé ajánlatos kellő mennyiségű folyadékot is bevinni a szervezetbe.

6. Magas rosttartalmuk, vitamin és ásványi anyag tartalmuk miatt a teljes kiőrlésű pékáruk ilyenkor jobb választásnak bizonyulnak a fehér, finomított fajtákkal szemben. Ezekhez is mindig ajánlott a kellő mennyiségű folyadék.

7. Fogyasszunk minél több natúr, cukormentes zöldség és gyümölcsleveket, turmixokat.

8. Ha nincsen sok időd és elég figyelmed a vitamindús táplálkozásra, segítsd a szervezeted étrend kiegészítőkkel, ezek közül is a természetes eredetűeket. Például lassabb felszívódású C-vitamin, multivitamin készítmények vagy béta-glükán.

 

 

loading...
Ajánló
Kommentek
  1. Én